Tancerki

MONIKA RATAJCZAK (Rabiya)

MONIKA_wm

Taniec orientalny jest dla niej pasją, którą bardzo chce dzielić się z innymi, dlatego od wielu lat stara się integrować poznańskie środowisko taneczne oraz popularyzować w Poznaniu zarówno American Tribal Style jak i belly dance.
Naukę tańca rozpoczęła na stałych zajęciach u Rady Zivkovic, ale bardzo szybko zaczęła uczęszczać na warsztaty w całej Polsce i czerpać wiedzę od wielu polskich i zagranicznych tancerek oraz tancerzy. W 2009 roku ukończyła kurs instruktorski prowadzony przez Zazę Hassana, a w 2012 roku otrzymała dyplom instruktora belly dance.
Jest współzałożycielką i członkinią zespołów Ouled Nail i Dalaya oraz instruktorem belly dance w Agencji Twórczej Ole!.
W czasie wolnym od tańca zajmuje się projektowaniem grafiki reklamowej.


AGATA RATAJCZAK

AGATA_wm

Tancerka, instruktorka i choreografka zespołu Dalaya. Od dziecka związana z tańcem oraz innymi formami aktywności ruchowej. Od 2006 r zainspirowana kulturą Orientu rozpoczęła naukę tańca orientalnego. Swoją taneczną technikę rozwija na największych festiwalach tanecznych, gdzie uczy się pod okiem najwybitniejszych nauczycieli i żyjących legend tańca orientalnego…. Jest pełna energii, szuka nowych inspiracji i dąży do ciągłej perfekcji. Najlepiej czuje się w drum solo,iraki oraz megance. Prywatnie studentka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu na wydziale Turystyka i Rekreacja. Podczas studiów licencjackich zdobyła kwalifikacje instruktora rekreacji ruchowej ze specjalizacji : współczesne formy gimnastyczne. Dodatkowo podjęła drugi kierunek studiów na Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych na kierunku Taniec.


ALINA ŻABIŃSKA

ALINA_wm

Taniec pokochała już w podstawówce, ucząc się przez 3 lata różnych stylów tańca towarzyskiego. Z biegiem lat próbowała swoich sił na kursach samby, salsy, rock&rolla czy bollywood, jednak dopiero taniec orientalny rozpalił w niej iskrę prawdziwej pasji. Rozpoczęła naukę dość przypadkowo w 2009 r., szukając tańca, który będzie stanowił dla niej przyjemność jak i wyzwanie. Uczy się do dziś pod okiem Moniki i Agaty Ratajczak. Uczestniczyła w warsztatach z takimi gwiazdami jak: Jillina (USA), Mercedes Nieto (Węgry), Samara Hayat (Hiszpania), Sumaya (Białoruś), Aziza (Egipt). Szkoliła się także u polskich tancerek, w tym: Jamilah (której klasyczny styl najbardziej ją inspiruje), Zainy i Abir. Rozwija swoje umiejętności uczęszczając na zajęcia baletowe.
Poza tańcem studiuje politologię oraz filologię włoską. Interesuje się polityką, tematyką public relations i dobrym kinem. Uwielbia podróżować i zwiedzać nowe miejsca. W wolnej chwili czyta książki o różnorodnej tematyce i gra w swoje ulubione gry komputerowe


ANDŻELINA OGIŃSKA

ANDZELINA_wm

Zafascynowana kulturą Bliskiego Wschodu przygodę z tańcem orientalnym rozpoczęła w 2011 roku. Jednak dopiero spotkanie z Moniką Ratajczak zaowocowało systematyczną nauką, sprawiając, że belly dance oprócz przyjemnej formy spędzania czasu wolnego, stał się dla niej także pasją, którą nieustannie doskonali pod opieką Moniki i Agaty Ratajczak. Tajniki tańca orientalnego zdobywa także uczestnicząc w warsztatach znanych polskich i zagranicznych instruktorek. Absolwentka filologii polskiej. Optymistka z dozą realizmu, kochająca podróże i poznawanie nowych obyczajów. Poza tańcem w wolnych chwilach uwielbia gotować i spędzać czas w gronie najbliższych.


ANNA KOWALCZYK

ANIA_K_wm

Początkowo związana była z indyjskim tańcem filmowym, w celu podszkolenia techniki oraz drobnej odmiany udała się na zajęcia Moniki Ratajczak i do dziś zauroczona jest tańcem orientalnym. Obecnie interesuje się najbardziej folklorem oraz klasycznym megance. Uczyła się od takich instruktorów jak Agata Ratajczak, Zaina, Jamilah, Naima, Camilia, Ania Redlin, Magdalena Niernsee, Randa Camel, Mohamed Kazafy, Khaled Mahmoud, Sara of Slovenia, Linda Stasikova. Prywatnie magister matematyki pracujący w firmie ubezpieczeniowej, lubi poczytać ciekawą literaturę, a także przeznaczyć wolne chwile na drobne analizy zespołu i przygotowywanie stroju na występ.


ANNA PRZEWOŹNIK

ANIA_P_wm

W 2012 roku udało jej się w końcu zrealizować marzenia z przedszkola o nauce tańca. Padło na taniec orientalny, który przez swoją egzotykę, niespotykane rytmy i muzykę stał się jej życiową pasją. Uczy się pod okiem Moniki Ratajczak, a także uczęszczając na warsztaty innych polskich instruktorek. Z zespołem Dalaya związana od 2013 roku. Interesuje ją również nieco mroczniejsza odmiana tańca brzucha – Tribal Fusion. Uwielbia góry i literaturę w klimatach średniowieczno-fantastycznych, a swoje ogólno-muzyczne zainteresowania rozwija studiując akustykę.


JULIA K.

JULIA_wm

Od zawsze była miłośniczką sportu – zaczynając od narciarstwa, przez sztuki walki, aż po balet.
Jednak to taniec orientalny stał się jej największą pasją, odkąd w 2010 roku trafiła na swoje pierwsze zajęcia prowadzone przez Monikę Ratajczak. Od tego czasu każdą wolną chwilę poświęca na doskonalenie swojego warsztatu tanecznego.
Uczyła się zarówno od znanych i cenionych polskich instruktorek – m.in. Agaty i Moniki Ratajczak, Zainy, Suraiyi, Jamilah, Anny Redlin czy Marty Nowickiej, jak i zagranicznych – m.in. Jilliny (USA), Marty Korzun (Ukraina), Azizy (Egipt), Sumayi (Białoruś), Samary (Hiszpania) Mercedes Nieto (Węgry), Nelly (Grecja), Eglal (Czechy), Mo Geddawi (Egipt) i wielu innych.
Oprócz tego studiuje farmację na poznańskim Uniwersytecie Medycznym, a w wolnych chwilach czyta literaturę fantastyczną i zajmuje się innymi dyscyplinami sportu.


KAROLINA SOLTOWSKA

KAROLINAm_wm

Pierwsze taneczne kroki stawiała w 2010 poszukując odpowiedniej dla siebie aktywności. Popularne dyscypliny sportowe nie dawały jej satysfakcji, a zawsze lubiła tańczyć. Zajęcia Moniki Ratajczak, na które uczęszcza po dziś dzień, okazały się strzałem w dziesiątkę. Odkryła tu pasję, radość czerpaną z ruchu i pracy nad ciałem oraz inspirację do dalszego rozwoju. Swój warsztat doskonali pod okiem polskich i zagranicznych tancerek (m.in. Zainy, Anny Redlin, Patrycji Marzec czy Agaty Ratajczak) oraz na zajęciach baletowych.
Zawodowo spełnia się jako lektor języka polskiego jako obcego, pisze podręczniki oraz integruje środowisko studenckie na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu.
Wolny czas wypełnia jej nie tylko taniec, ale i wolontariat w poznańskim Schronisku dla zwierząt oraz spotkania z przyjaciółmi.


MAGDALENA BINCZEWSKA

MAGDA_B_wm

Z wykształcenia mgr stosunków międzynarodowych, zawodowo przedstawiciel farmaceutyczny i szkoleniowiec.

Przypadek sprawił, że spróbowała swoich sił w tańcu orientalnym i… przepadła zapominając o bożym świecie. Swoje pierwsze taneczne kroki stawiała u Moniki Ratajczak, która otworzyła jej oczy na świat orientu i inspirowała do dalszego rozwoju. Duży wpływ na polepszenie techniki tanecznej miała też Agata Ratajczak i Jamilah (Polska). Poza tymi instruktorkami miała okazje uczyć się też u innych znanych polskich, jak i zagranicznych gwiazd orientu: Samara Hayat (Hiszpania), Aziza (Egipt), Suraiya ( Polska), Nesrine (Francja), Marta Nowicka ( Polska), Marta Korzun (Ukraina), Jillina (USA), Mo Geddawi (Egipt), Nelly (Grecja), Mercedes Nieto (Węgry). Z zespołem Dalaya związana jest od 2011 roku.
Wyróżnia się niespożytą energią, szerokim uśmiechem, poczuciem humoru i niepoprawnym optymizmem.


MARIA WRÓBLEWSKA

MARYSIA_wm

Zamiłowanie do tańca przyszło niespodziewanie. Pierwsze zajęcia tańca orientalnego wygrała w konkursie. Zapragnęła uczyć się go i w ten sposób trafiła na zajęcia do Moniki Ratajczak, na które uczęszcza regularnie od 2011 roku. Dzięki wsparciu innych tancerek złapała bakcyla i bardzo dobrze się bawi, rozwijając swoje umiejętności i poszerzając taneczne horyzonty. Z wykształcenia jest filologiem polskim, nauczycielem języka polskiego jako obcego, pracuje w agencji reklamowo artystycznej. Poza tańcem, którego jest w jej życiu coraz więcej, uwielbia czynnie spędzać wolny czas, co można zawrzeć w trzech krótkich słowach: woda, góry, las.


NATALIA ZEMKE

NATALIA_wm

Taniec odkryła dopiero po zakończeniu studiów, po których nie wiedziała co zrobić z wolnym czasem. Zaczynała od tańca filmowego bollywood, a po kolejnej imprezie „z nutką orientu” postanowiła również nauczyć się tańca brzucha. Pierwotny plan opanowania nowej sztuki w 2 miesiące stał się niewykonalny, gdyż sam taniec okazał się o wiele trudniejszy i bardziej wciągający niż przypuszczała. I tak jest do dzisiaj – bellydance zaskakuje ją swoją złożonością oraz mnogością form. W tańcu orientalnym, oprócz wyzwań i ciągłej potrzeby dokształcania się, uwielbia różnorodność i to, że pozwala kobiecie pokazać rożne jej oblicza. Kiedy nie tańczy to na pewno jest zajęta: albo nowym przepisem, albo nowym strojem, albo pracą w laboratorium badawczym.

o zespole

Leave a Reply